ایجاد کمپ ترک اعتیادو مکان اسکان موقت برای افراد بی سرپناه



ارسال شده در: 1400/11/13              از دسته مطالب: عمومی


خبرگزاری میزان –با توجه به سردی هوا در فصل زمستان و احتمال خطرات جانی برای افراد بی سرپناه و معتادین متجاهر و همچنین پیشگیری از وقوع جرم دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرودشت دستور ایجاد اسکان موقت با همکاری شهرداری مرودشت را صادر کرد.

با پیگیری دادستان عمومی و انقلاب مرودشت مکان اسکان موقت جهت استفاده افراد بی سرپناه به همراه تأمین لوازم اولیه معیشتی از سوی شهرداری در دستور کار قرار گرفت.

محمد زارع دادستان عمومی و انقلاب مرودشت در این خصوص گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته و تعامل و همکاری برخی از دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی متولی، معتادین متجاهر نیز که قصد بازگشت به اجتماع را داشته باشند با تأمین مخارج درمان از سوی اداره بهزیستی و شهرداری شهرستان مرودشت می‌توانند با مراجعه به کمپ رایگانی که به همین منظور تدارک دیده شده است دوره درمان خود را سپری نمایند.

وی در ادامه هدف اصلی از ایجاد این کمپ را فراهم آوردن جامعه‌ای سالم و حمایت از اقشار آسیب پذیر و معتادین متجاهر برای بازگشت دوباره به اجتماع خواند.

دادستان عمومی و انقلاب مرودشت گفت: در جهت پیشگیری از وقوع جرم راه اندازی کمپ معتادین یکی از مؤثرترین و مهمترین راهکار جهت سلامت افراد جامعه است و به همان اندازه که سلامت روانی و جسمانی افراد یک جامعه در بقاء و بالندگی جامعه و ایجاد امنیت مؤثر است، اعتیاد و آثار سوء جسمانی، روحی و روانی و اجتماعی آن به عنوان یکی از وخیم‌ترین معضلات زندگی اجتماعی و عامل تهدیدکننده سلامت اجتماع سبب ایجاد ناامنی و سست شدن بنیان جامعه می‌شود.

زارع با بیان اینکه در سند تحول قوه قضائیه بر مردم محوری تاکید شده است بیان داشت: پیرو تأکیدات ویژه رئیس کل دادگستری استان فارس و دادستان عمومی و انقلاب مرکزاستان و پیگیری‌های صورت گرفته در کارگروه صیانت از حقوق عامه استان فارس، حمایت‌های قضایی در راستای ایجاد این کمپ در شهرستان مرودشت انجام شد و علاوه بر دستگاه‌های متولی مشارکت و همراهی خیرین استان فارس نیز در فراهم سازی زمینه ارائه خدمات درمانی برای معتادان مؤثر واقع گردید.