ایجاد شغل برای ۷۵ بهبود یافته از اعتیاد



ارسال شده در: 1401/4/2              از دسته مطالب: عمومی


به گزارش خبرنگار مهر، سید جواد هاشمی مهر بعدازظهر چهارشنبه در نشست مطبوعاتی رؤسای کمیته‌های تخصصی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: همچنین در راستای مبارزه یا این معضل خانمان سوز، کارگاه‌های آموزشی ایجاد، و دو همایش منطقه‌ای نیز برگزار شد.
 
وی با بیان اینکه تفاهم نامه با فنی و حرفه برای آموزش و پرداخت ۳۲۹ میلیون تومان بیمه، از دیگر اقدامات و برنامه‌های هدفمند در این خصوص است، گفت: با اراده راسخ مسئولین، سمن‌ها و عزم مردمی در امر پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر، می‌توانیم به نتایج بسیار رضایت بخش تری در استان برسیم.
 
هاشمی اظهار داشت: در سال‌های اخیر این استان چندین بار رتبه برتر میان سایر استان‌های کشور را در راستای اقدامات مختلف پیشگیر، مبارزه و درمان با اعتیاد و بهبود بخشیدن به وضعیت معتادین کسب کرده که نتیجه تلاش گروهی بوده است.
 
وی افزود: مواد مخدر و اعتیاد، ریشه عمده آسیب‌های اجتماعی در جامعه است و با هم افزایی و مشارکت جمعی می‌توان برای پیشگیری، مبارزه و درمان به نتیجه مناسبی رسید.
 
هاشمی تصریح کرد: اجتماعی و مردمی شدن و فعال‌تر شدن سمن‌ها در مبارزه با مواد مخدر قطعاً کارسازترین راهبرد است و نرخ شیوع اعتیاد در کهگیلویه و بویراحمد از متوسط کشور پایین‌تر است.
 
وی افزود: در مناطقی که ضریب آلودگی و آسیب زایی بیشتری دارد، نظارت‌ها، کنترل و اقدامات عملکردی باید به گونه‌ای باشد که همه مناطق روستایی، بخش‌ها و شهرهای استان برای قاچاقچیان و توزیع کنندگان انواع مواد مخدر و معتادین بسیار ناامن شود.