دستگاهی برای تشخیص اعتیاد کاربران گوشی‌های هوشمند



ارسال شده در: 1395/9/15              از دسته مطالب: عمومی


محققان برای بررسی عادت‌های خطرناک مانند اعتیاد به مواد مخدر و تشخیص میزان استرس کاربران، دستگاهی ساخته‌اند که با اتصال به گوشی‌های هوشمند به آنها کمک می‌کند از این عارضه جلوگیری کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پیشگیری نوین به نقل از هلث دی، تیم تحقیقاتی دانشکده پزشکی ماساچوست نمونه اولیه دستگاهی با نام iHeal را ساخته‌‌اند که علائم فیزیکی بازگشت به رفتارهای خطرناک از قبیل مصرف مواد مخدر را تشخیص می‌دهد.

iHeal فعالیت‌ الکتریکی در پوست، حرکات بدن، میزان دمای بدن و ضربان قلب را بررسی می‌کند و زمانی را که شخص احساس استرس و نگرانی داشته باشد تشخیص می‌دهد.

این دستگاه به مچ دست وصل می‌شود و امکان اتصال به گوشی‌های هوشمند را با نصب نرم‌افزار دارد. بنابراین گوشی های هوشمند لازم است که به نرم‌افزارهای مانیتورینگ مجهز باشند. هنگامی که با استفاده از این دستگاه پریشانی و اضطراب تشخیص داده شود علایمی روی دستگاه مشخص می‌شود، سپس نرم‌افزار موجود در گوشی‌ هوشمند از کاربر درخواست می‌کند که رویدادی را که باعث ایجاد استرس شده روی دستگاه یادداشت کند، سپس دستگاه دارویی را که ممکن است باعث جلوگیری از استرس شود را به کاربر معرفی و تجویز می‌کند.

این دستگاه نیاز به پزشک برای مانیتور و بررسی و چک‌آپ توسط کلینیک‌های پزشکی را از بین می‌برد.

زیرا این دستگاه با استفاده از سیگنال‌هایی که از بدن بیمار دریافت می‌کنند با توجه به فعالیت‌های روزانه کاربر، مشکلات سلامتی آنها را تشخیص می‌دهد.

بسیاری از مردم هم‌اکنون گوشی‌های هوشمند با خود حمل می‌کنند بنابراین به دستگاه‌هایی برای بررسی سلامتی خود دسترسی دارند. محققان معتقدند iHeal می‌تواند به مدیریت دردهای مزمن، پرخوری و کاهش استرس کمک می کند.

منبع: پیشگیری نوین